Żurawina

Maleńkie owoce o ogromnych możliwościach. Kryją w sobie cenne witaminy i minerały, które wzbogacą twoją dietę, zapewnią ci zdrowie, doskonałą kondycję i superfigurę.

Soczyste jagody żurawiny są pełne cennych dla zdrowia substancji. Znajdziesz w nich sporo błonnika, witaminy C, witaminy z grupy B oraz składniki mineralne: wapń, żelazo, fosfor, miedź i jod. Żurawina zawiera też kwas cytrynowy, taniny i garbniki, które nadają jej cierpko-słodki smak. Oprócz tego ma kwas benzoesowy. Ten naturalny konserwant sprawia, że czerwone jagody zachowują świeżość długo po zerwaniu owoców. Możesz je przechowywać w lodówce sześć tygodni, a w zamrażalniku nawet rok.

Na co pomaga? 

Naukowcy potwierdzają, że żurawina należy do czołówki roślin o właściwościach prozdrowotnych.

  • Wspomaga leczenie nerek i pęcherza. Ogranicza powstawanie kamieni nerkowych, a nawet może je rozpuszczać. Działa jak naturalny antybiotyk, zwalczając infekcje układu moczowego. Hamuje przyleganie bakterii E. coli do ścian komórkowych dróg moczowych, ogranicza ich namnażanie i ułatwia wydalanie.
  • Zapobiega wrzodom żołądka i dwunastnicy, hamując namnażanie się bakterii Helicobacter pylori odpowiadających za powstawanie wrzodów.
  • Chroni zęby przed próchnicą. Działa jak teflon, tworząc płytkę nazębną utrudniającą przyleganie bakterii do szkliwa i dziąseł.
  • Zmniejsza ryzyko miażdżycy, chorób serca i układu krążenia – ma pozytywny wpływ na poziom dobrego cholesterolu HDL, rozszerza naczynia krwionośne oraz zapobiega powstawaniu zakrzepów.
  • Chroni organizm przed uszkodzeniami wywołanymi działaniem wolnych rodników, zmniejszając ryzyko niektórych nowotworów.
  • Dodatkowy plus: odchudza!
  • Sok z soczystych jagód ma właściwości odtruwające, ułatwia usuwanie toksyn i reguluje przemianę materii. Wypróbuj prostą żurawinową kurację (patrz ramka obok). Pozwoli ona oczyścić organizm i schudnąć nawet 2 kilogramy w 3 dni!

Mini – kuracja oczyszczająca 

Przed śniadaniem: szklanka ciepłej wody z sokiem z cytryny.
Śniadanie: koktajl mleczno–żurawinowy (zmiksuj pół szklanki jogurtu, pół szklanki soku żurawinowego, 2 łyżki płatków owsianych).
Przed południem: sok żurawinowy.
Przekąska: kisiel żurawinowy.
Przed obiadem: sok żurawinowy.
Obiad: schab w żurawinowej galarecie, 2 ziemniaki, miseczka sałaty z pomidorem.
Przed kolacją: sok żurawinowy.
Kolacja:mała grahamka, 2 plasterki wędliny, 2 łyżeczki konfitury żurawinowej.

Pamiętaj – żurawinową kurację stosuj nie dłużej niż trzy dni! Najlepiej w weekend, gdy jesteś w domu. Możesz ją powtarzać co dwa tygodnie.

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s