Dieta antycelulitowa

Celulit, tzw. pomarańczowa skórka

Cellulit to zmiany w tkance tłuszczowej, które doprowadzają do nieestetycznych grudek, mniej lub bardziej widocznych w okolicy ud, pośladków i bioder. Wprowadzając drobne zmiany w żywieniu, możemy ograniczyć jego rozrost, a nawet zmniejszyć widoczność. Zatem co jeść, a czego lepiej unikać, by mieć gładką skórę?

Co jeść, a czego lepiej unikać, by mieć gładką skórę?

Produkty wskazane

Dieta antycellulitowa powinna być bogata w warzywa i owoce, które są źródłem witamin i składników mineralnych, jednak na te produkty zwróć szczególną uwagę:

  • Warzywa kapustowate, np. kapusta, brukselka, rzodkiewki, brokuły. Są to warzywa bogate w lecytynę, która wspomaga odnowę uszkodzonych komórek. Ponadto białko zawarte w kapuście wspomaga usuwanie toksyn  z organizmu, zatem nie gromadzą się one w postaci grudek tłuszczu na udach.

  • Warzywa strączkowe, np. groszek świeży, groch suszony, różne fasolki (szparagowa, biała, mung, adzuki), ciecierzyca, soczewica. Ułatwiają wydalanie toksyn, zapobiegają nagromadzeniu wody w organizmie, są źródłem błonnika i składników mineralnych

  • Papryka, natka pietruszki, kiszonki, porzeczki, kiwi i wiele innych owoców bogatych w witaminę C – zwiększa elastyczność naczyń krwionośnych, poprawia przepływ krwi, ponadto wspomaga usuwanie toksyn z organizmu.

  • Ziemniaki, banany, sałata i pomidory, jak również daktyle czy rośliny strączkowe – produkty te są bogate w potas, który zapobiega powstawaniu obrzękom.

  • Owoce jagodowe, np. jeżyny, maliny, jagody – bogate w substancje przeciwutleniające, które  odtruwają organizm, wspomagając usuwanie cellulitu.

  • Grejpfruty – zwiększają produkcję enzymów odpowiedzialnych za odtruwanie wątroby.

  • Ananasy – stymulują spalanie tkanki tłuszczowej, wspomagają usuwanie toksyn z organizmu.

  • Produkty bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe: tłuste ryby, orzechy włoskie, pestki dyni i słonecznika, olej lniany, olej z ogórecznika, olej z wiesiołka. Produkty te zawierają dobre dla organizmu tłuszcze i wspomagają usuwanie toksyn. Każde źródło kwasów omega 3 i 6 będzie przydatne w walce z celullulitem, gdyż przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej, a także zmniejszają ryzyko gromadzenia jej pod skórą.

  • Zielona herbata – przyśpiesza metabolizm.

  • Zioła – oczyszczają organizm z toksyn, poprawiają przemianę materii, zapobiegają gromadzeniu się wody w organizmie oraz  wzmacniają naczynia krwionośne. Polecamy picie herbat ziołowych m.in. z:

– mniszka lekarskiego ( “błyskawicznie wygładza skórę ud”),
– pokrzywy (oczyszcza organizm z toksyn),
– kasztanowca ( zapobiega gromadzeniu się płynów w organizmie),
– ogórecznika lekarskiego (oczyszcza krew),
– wiązówki błotnej i  gwiazdnicy pospolitej – zmniejszają nadmierne gromadzenie się tłuszczu i wody w organizmie,
– oset mleczny wzmocni wątrobę, która lepiej poradzi sobie z toksynami.

  • Woda jest niezbędna do wypłukania toksyn z organizmu, więc pij jej ok. 1,5 litra dziennie.

Tego unikaj

Produkty, które powinny zniknąć z jadłospisu to:

  • kawa,
  • napoje gazowane,
  • biały cukier, biała mąka
  • nabiał
  • tłuste mięso
  • żywność wysokoprzetworzona (fast foody, konserwy, tanie wędliny itp…)
  • ostre i mocno przyprawione potrawy,
  • sól warzona (zastąp ją solą morską/himalajską oraz ziołami).

Rady dodatkowe

Przed kąpielą szczotkuj skórę, dzięki temu zabiegowi poprawisz przepływ krwi i limfy. Przepływ ten zintensyfikujesz stosując na przemian zimną i ciepłą wodę.

  • Ćwiczenia aerobowe są najlepsze w walce z cellulitem, gdyż zwiększają delikatnie tętno i poprawiają ukrwienie.

Ćwicz systematycznie i często, a szczególnie mięśnie pośladków i ud.

Akupunktura – spróbuj zadziałać wielotorowo, pamiętając, że akupunktura “pracuje” z przyczynami cellilitu (a nie tylko objawami)

Peeling kawowy to jeden z najprostszych kosmetyków, jaki można wykonać w domu. Wystarczy wymieszać dwie łyżki zmielonej kawy, łyżkę soli, trochę oliwy z oliwek i gotowe.

źródło: sztukaodzywiania.pl

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s