Jak naturalnie zapobiegać próchnicy?

Świat powoli budzi się do tego, że gdy dajesz organizmowi to, czego potrzebuje, może uzdrawiać rzeczy, które wcześniej wydawały się niemożliwe. Dobrym przykładem tego, co jest często uznawane za nieuleczalny problem zdrowotny jest próchnica zębów. Szeroko zakrojone badania odkrywają prawdziwą naturę próchnicy oraz fakt, że istnieją sprawdzone środki, które mogą jej zaradzić.

Kłamstwa na temat próchnicy

Według American Dental Association, próchnica powstaje w następujący sposób:

„Ubytek próchniczy pojawia się, gdy pokarmy zawierające węglowodany (cukry i skrobie), takich jak mleko, rodzynki, ciasta i słodycze są często pozostawione na zębach. Bakterie żyjące w jamie ustnej rozwijają się na tych produktach i w rezultacie wytwarzają szkodliwe kwasy, które z upływem czasu niszczą szkliwo, w wyniku czego dochodzi do próchnicy. „

Istnieje kilka problemów związanych z tą teorią, w tym:

  • Grupy rdzennych mieszkańców, którym fermentujące węglowodany zalegają na zębach cały czas (nie myją zębów i nie używają nici) są praktycznie całkowicie wolne od próchnicy.
  • Bakterie nie mogą żywić się przetworzonym cukrem czy mąką, bo brak w nich składników odżywczych.
  • Pokarmy, którymi bakterie się żywią, takie jak mleko, warzywa, mięso, ryby i owoce, nie są bezpośrednio odpowiedzialne za powstawanie próchnicy zębów.

Jeśli tak nowoczesne wyjaśnienie przyczyn próchnicy nie jest dokładne, to co jest w rzeczywistości przyczyną próchnicy zębów?

Co właściwie powoduje próchnicę?

Próchnica zębów, według badań przeprowadzonych przez dr Weston Cena i innych pionierów stomatologicznych, sprowadzała się do trzech czynników:

  • Mało minerałów w diecie.
  • Brak wystarczającej ilości witamin rozpuszczalnych w tłuszczach (A, D, E i K) w diecie.
  • Składniki odżywcze nie są łatwo przyswajalne, a układ pokarmowy nie absorbuje ich prawidłowo z jelit. Obecność kwasu fitynowego w dużym stopniu wpływa na ten czynnik.

Jeśli przez dłuższy okres czasu w diecie brakuje witamin i minerałów i/lub zawiera ona wysoki poziom fityniany (z ziaren, nasion, orzechów i roślin strączkowych), w krwi stosunek wapnia i fosforu nie jest w równowadze, to w konsekwencji niezbędne minerały organizm zacznie pobierać z kości, powodując uszczerbki zębów i utraty kości, co doprowadzi w  końcu do próchnicy czy osteoporozy.

Przekonanie, że cukier powoduje próchnicę jest prawdą, ale jako skutek wyczerpania składników odżywczych z organizmu, a nie dlatego, że bakterie żywią się nim i wytwarzają kwas, który rujnuje zęby.

Środki spożywcze, które mogą leczyć ubytki i próchnicę

W celu przywrócenia odpowiedniej proporcji wapnia i fosforu we krwi, oraz aby umożliwić minerałom ​wiązanie się z strukturą mineralną zębów, nie wystarczy po prostu unikać jedzenia zbyt wielu słodkich lub przetworzonej żywności. Trzeba też jeść takie pokarmy, które zawierają dużą ilością minerałów i witamin, a co za tym idzie będą budowały szklistą twardą strukturę zęba.

Do taki pokarmów należy:

  • Olej kokosowy, nabiał i mięso pochodzące od zwierząt karmionych paszą organiczną (zwłaszcza masło), owoce morza i buliony kości.
  • Gotowane organiczne warzywa (zupy z bulionem kości są idealne).
  • Podroby.

Pokarmy bogate w kwas fitynowy, takie jak ziarna, fasola, orzechy i nasiona, a także pokarmy przetworzone z przetworzonych mąk i cukrów powinny zostać w jak największym stopniu ograniczone w diecie, ponieważ powodują gwałtowny skok poziomu cukru we krwi.

Suplementy do rozważenia:

  • Sfermentowany olej z wątroby dorsza – bardzo wysoki poziom w witamin rozpuszczalnych w tłuszczach A, D i K.
  • Magnez – wymagany do wchłaniania wapnia i fosforu skutecznie.
  • Żelatyna – najlepiej w formie rosołu z kości, idealna dla dziąseł i na trawienie.

Źródło: healthy-holistic-living.com

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s